Запроваджуємо інклюзивну освіту
- Деталі
- Категорія: Новини
- Опубліковано: Вівторок, 17 квітня 2018, 20:34
- Перегляди: 630
Увага сучасного суспільства до дітей з особливими потребами в останні роки серйозно активізувалась. Перебування серед своїх однолітків позитивно впливає на таких дітей: вони швидше розвиваються, краще сприймають інформацію й взагалі демонструють більш вражаючі результати, ніж навчаючись в школах-інтернатах чи на індивідуальному навчанні. Інклюзивних класів у освітніх установах Гайсинського району ще немає. Не зовсім готові вчителі до запровадження інклюзивної освіти, не готові батьки звичайних дітей до того, що особливі діти прийдуть до них в клас. Зрозуміло, що для того, щоб інклюзію в наших школах прийняли, потрібно більш активно працювати з суспільством, а в закладах має бути гідна методична база.
Одним із перших в області таку роботу розпочав Бершадський район. Сьогодні у них уже 17 дітей навчаються в 12 інклюзивних класах закладів загальної середньої освіти. При районній лікарні створено центр для роботи з дітьми з особливими потребами.
За ініціативи народного депутата України Миколи Кучера, за підтримки голови Гайсинської районної державної адміністрації Владислава Уткіна робоча група на чолі з начальником управління освіти, фізичної культури та спорту Валентиною Шрамко побувала у Бершадському районі з метою вивчення досвіту роботи колег.
Бершадці щиро ділилися своїми напрацюваннями. Головний лікар Бершадської ОЛІЛ Брикуля Лілія Іванівна розказала про роботу створеного кабінету відновлювального лікування та психічної корекції для діток з особливими потребами (районна лікарня відділення ЛФК). Тут з дітьми працюють лікар-педіатр, лікар-реабілітолог, дитячі психіатр та неврогол, масажист. Поруч у дворі можна було побачити і інклюзивний майданчик для дітей із особливими потребами, який придбаний за результатами участі у конкурсі проектів, оголошеного компанією «Монсанто Україна» в рамках програми «Україна – житниця майбутнього».
Начальник відділу освіти, фізичної культури та спорту Бершадської райдержадміністрації Тартачна Оксана Михайлівна показала нормативні документи, що регламентують роботу інклюзивних класів у районі та продемонструвала їх практичну роботу на базі Баланівської загальноосвітньої школи, де відкрито корекційно-розвиткову кімнату в рамках інклюзивної освіти (інклюзія - право здобувати освіту в умовах загальноосвітнього навчального закладу, що передбачає спільне перебування дітей із різними порушеннями розвитку з їхніми здоровими однолітками).
Досвід колег Бершадщини є практичним, корисним для організації інклюзивного навчання. У ході візиту керівники освітянських галузей районів домовились про співпрацю та проведення виїзних семінарів по обміну досвідом роботи для керівників освітніх закладів обох районів.
В районі підбито підсумки атестації педагогічних кадрів
- Деталі
- Категорія: Новини
- Опубліковано: П'ятниця, 13 квітня 2018, 20:24
- Перегляди: 617
Відповідно до «Типового положення про атестацію педагогічних працівників» 13 квітня 2018 року в районі підбито підсумки атестації педагогічних кадрів за 2017-2018 навчальний рік, сформовано та направлено на розгляд атестаційної комісії Департаменту освіти і науки Вінницької ОДА усю звітну документацію, що стосується питань проведення атестації.
Цього року атестаційна комісія управління освіти, фізичної культури та спорту працювала у складі 17 осіб, її підсумкові засідання проводились 4 та 5 квітня, на них було підведено підсумки роботи 133 педагогічних працівників району протягом міжатестаційного періоду: визначено відповідність займаним посадам, рівень кваліфікації, присвоєно кваліфікаційні категорії, педагогічні звання. Всього в районі атестовано 218 педагогів.
Голова атестаційної комісії, начальник управління освіти, фізичної культури та спорту В.М. Шрамко організувала проведення засідань атестаційної комісії на засадах відкритості та колегіальності, толерантного та об’єктивного ставлення до педагогів, які атестуються, враховуючи всебічне комплексне оцінювання їх педагогічної діяльності. Рішення приймалися членами атестаційної комісії шляхом таємного голосування.
За результатами атестації 2017-2018 н.р. атестаційною комісією управління освіти, фізичної культури та спорту затверджені рішення комісій І рівня та прийнято рішення про:
- відповідність раніше встановленому тарифному розряду - 18 педагогам;
- встановлення підвищеного тарифного розряду-13педагогам;
- відповідність раніше присвоєній кваліфікаційній категорії «спеціаліст» - 5 педагогам;
- відповідність раніше присвоєній кваліфікаційній категорії «спеціаліст другої категорії» - 2 педагогам;
- присвоєння кваліфікаційної категорії «спеціаліст другої категорії» - 36 педагогам;
- відповідність раніше присвоєній кваліфікаційній категорії «спеціаліст першої категорії»- 19 педагогам;
- присвоєння кваліфікаційної категорії «спеціаліст першої категорії» - 30 педагогам;
- відповідність раніше присвоєній кваліфікаційній категорії «спеціаліст вищої категорії» - 81 педагогу;
-присвоєння кваліфікаційної категорії «спеціаліст вищої категорії» - 14 педагогам
Педагогічним працівникам, які здійснюють науково-методичну і науково-дослідну діяльність, мають власні методичні розробки, які пройшли апробацію та схвалені науково-методичними установами, було присвоєно педагогічні звання «учитель-методист», «вихователь –методист»:
- Ричковій А.М, вчителю початкових класів НВК:СЗШ І-ІІІ ступенів-гімназія м. Гайсин;
- Хлевній О.Я., вчителю української мови та літератури СЗШ І-ІІІ ст. №4 м. Гайсин;
- Дяченко Н.Д., вчителю біології СЗШ І-ІІІ ступенів с. Гранів;
- Курбалі Т.М., Мищенко В.А., вихователям ДНЗ №5 м. Гайсин.
Раніше присвоєні педагогічні звання «учитель-методист», «вихователь-методист» було підтверджено 9 педагогам.
Педагогічним працівникам, які досягли високого професіоналізму в роботі, систематично використовують сучасний педагогічний досвід, беруть активну участь у його поширенні, надають практичну допомогу іншим педагогам, було присвоєно педагогічні звання «старший учитель», «старший вихователь»:
- Брагару І.В., вчителю трудового навчання СЗШ І-ІІІ ст.№3 м. Гайсин;
- Живцову І.О., вчителю історії та правознавства НВК: СЗШ І-ІІІст.-ліцей м. Гайсин;
- Терлецькому О.Ф., вчителю математики СЗШ І-ІІІ ст. №2 м. Гайсин;
- Каляфіцькому С.М., вчителю інформатики СЗШ І-ІІІ ст. №4 м. Гайсин;
- Карпук О.М., вчителю початкових класів СЗШ І-ІІІ ст. с.Гранів;
- Уманець Н.Г., учителю географії СЗШ І-ІІІ ст. с. Гранів;
- Лесько Н.М., учителю математики НВК:СЗШ І-ІІІ ст.-гімназія м. Гайсин;
- Горбатюку М.П.. учителю фізвиховання НВК:СЗШ І-ІІІ ст.-гімназія м. Гайсин;
- Швець О.Б., вихователю-методисту (за посадою) ДНЗ №5 м.Гайсин.
Раніше присвоєні педагогічні звання «старший учитель», «старший вихователь» було підтверджено 25 педагогам.
Представлено до нагород 50 педагогів:
14 - до нагородження Почесною грамотою Департаменту освіти і науки Вінницької обласної державної адміністрації;
36 - до нагородження Почесною грамотою управління освіти, фізичної культури та спорту Гайсинської РДА
Атестація педагогічних працівників стала стимулом для підвищення рівня професійної майстерності педагогів, ефективності освітнього процесу задля єдиної кінцевої мети – забезпечення всебічного розвитку учнів та вихованців закладів освіти, їх інтелектуальних, творчих і фізичних здібностей, формування необхідних для успішної самореалізації компетентностей, виховання відповідальних громадян, які здатні до свідомого суспільного вибору та спрямування своєї діяльності на користь іншим людям і суспільству.
Атестаційна комісія управління освіти, фізичної культури та спорту складає вдячність усім педагогам, які атестувались за якісну та результативну роботу, бажання ефективно презентувати свої педагогічні напрацювання та відзначає високу професійність керівників, які представляли роботу педагогів членам районної атестаційної комісії: Ткачук Н.М. (НВК:СЗШ-гімназія), Сташко І.В. (СЗШ №4 м. Гайсин), Зизи В.О. (СЗШ №5 м. Гайсин), Вдовцової Т.А. (НВК:СЗШ-ліцей м. Гайсин), Гребенюка І.В. (НВК с. Бондурі), Кондратюка М.В. (СЗШ с. Бубнівка), Бондаренка П.В. (СЗШ с. Гранів), Павленка А.Л. (СЗШ с. Кіблич), Волошанюк С.Г. (СЗШ с. Кузьминці), Бабій Ж.Ю. (СЗШ с. Грузьке), Буханенко Н.Л. (СЗШ с. Косанове), Бойко Т.П. (ДНЗ №2 м. Гайсин), Павленко К.Г. (ДНЗ №5 м. Гайсин).
Школи та садки не будуть зберігати медичні дані дитини
- Деталі
- Категорія: Новини
- Опубліковано: Четвер, 12 квітня 2018, 09:41
- Перегляди: 469
МОЗ України скасувало форму № 026/о «Медична карта дитини (для дошкільного та загальноосвітнього навчальних закладів)». Це означає, що відтепер у школах та дитсадках не зберігатимуться медичні дані дитини.
При вступі до дитсадка не потрібно надавати медичну картку особливої форми - достатньо довідки від педіатра чи сімейного лікаря, що дитина здорова. При вступі до школи - довідку від лікаря, що дитина пройшла профілактичний огляд. Якщо дитина хворіє, то лікар може зробити відповідний запис зі згоди батьків.
Чому медкартки не можуть зберігатись у школах та садках
«Медична карта дитини» (форма № 026/о), яка раніше зберігалась у школах та дитсадках, скасована: дані про стан здоров’я дитини не можуть бути відкритими і зберігатись поза межами медзакладу.
Право на медичну таємницю гарантує ст. 39-1. Закону України «Основи Законодавства України про охорону здоров’я» від 19.11.1992 № 2801-XII. «Пацієнт має право на таємницю про стан свого здоров'я, факт звернення за медичною допомогою, діагноз, а також про відомості, одержані при його медичному обстеженні. Забороняється вимагати та надавати за місцем роботи або навчання інформацію про діагноз та методи лікування пацієнта», - йдеться у Законі. Тож дані про стан здоров’я дитини можуть міститися виключно у «Історії розвитку дитини № ___» (Форма № 112/о ) - медичній картці, яка зберігається у закладі охорони здоров’я.
Яка довідка потрібна для відвідування дитсадка
Для відвідування закладу дошкільної освіти батькам достатньо надати довідку з засвідченням факту, що дитина здорова. Таку довідку надасть педіатр або сімейний лікар закладу охорони здоров’я, у якому спостерігається дитина. Якщо дитина має певне захворювання, то за рішенням одного з батьків або іншого законного представника дитини, у цій довідці може бути зроблено відповідний запис. Відповідно, медичні працівники закладів дошкільної освіти володітимуть необхідною інформацією про стан здоров'я дитини.
Нагадаємо, що оглядати дітей до 3-х років має лише педіатр або сімейний лікар. Додаткові огляди лікарями-спеціалістами та додаткові обстеження (лабораторні, інструментальні, тощо) здорової доношеної дитини віком до 3 років проводяться тільки за показаннями, обґрунтованими письмово в історії розвитку дитини (ф. №112о.), за умови поінформованої згоди батьків (опікунів, піклувальників) або їх законних представників.
Яка довідка потрібна для відвідування школи
Перед вступом до школи дитина має пройти профілактичний огляд. Після медогляду видається для надання медичному працівнику загальноосвітнього навчального закладу Форма № 0 086-1/о «Довідка учня загальноосвітнього навчального закладу про результати обов'язкового медичного профілактичного огляду». У разі, якщо дитина має певне захворювання, то за рішенням одного з батьків або іншого законного представника дитини, у цій довідці може бути зроблено відповідний запис. Відповідно, медичні працівники шкільних навчальних закладів володітимуть необхідною інформацією про стан здоров'я дитини.
Про форми для профілактичних щеплень
Усю інформацію про проведення вакцинації чи ревакцинації, а також здійснення туберкулінових проб лікарі чи медсестри фіксують у «Карті профілактичних щеплень» (форма № 063/о). Цю форму ведуть в амбулаторно-поліклінічних, виховних і навчальних закладах. Відповідно, довідка про проведені щеплення, що містяться у формі № 063/о, дає змогу медичним працівникам освітніх закладів бути ознайомленими з наявністю чи відсутністю щеплень у конкретної дитини.
Інших довідок, крім зазначених вище, заклади дошкільної та шкільної освіти не мають права вимагати. Відповідний лист-роз’яснення уже надіслано у Міністерство освіти і науки.
За матеріалами прес-центру Міністерства охорони здоров’я
Обласний семінар вчителів трудового навчання
- Деталі
- Категорія: Новини
- Опубліковано: Середа, 11 квітня 2018, 21:59
- Перегляди: 773
Згідно з планом роботи Департаменту освіти і науки Вінницької обласної державної адміністрації, комунального вищого навчального закладу Вінницька академія неперервної освіти на ІІ квартал 2018 року, 11квітня на базі Гайсинського району (НВК: СЗШ І-ІІІ ст.-ліцей м. Гайсин) було проведено обласний семінар та практичне заняття школи послідовників ППД для вчителів трудового навчання (жінки) з теми: «Впровадження інноваційних технологій на уроках трудового навчання».
Розпочав семінар завідувач лабораторії технологій КВНЗ «Вінницька академія неперервної освіти» Любчак Семен Степанович.
Начальник управління освіти, фізичної культури та спорту Гайсинської РДА - Шрамко Валентина Миколаївна,презентувала учасникам освіту Гайсинщини.
Директор НВК: СЗШ І-ІІІ ст.-ліцей м. Гайсин – Вдовцова Тетяна Андріївна розповіла учасникампро заклад. Присутні мали можливість переглянути візитку про НВК у виконанні вихованців ліцею.
Свій досвід роботи та напрацювання демонструвала творчий, креативний та талановитих вчителя трудового навчання НВК: СЗШ І-ІІІ ст.-ліцей м. Гайсин – Сатушкіна Альона Володимирівна. Вона має багаторічний досвід, власні розробки, перемоги у конкурсах і виставках, значну кількість призерів ІІ та ІІІ етапів олімпіади з трудового навчання. Альона Володимирівна показала роботи учнів та творчі проекти, використання різних інноваційних технологій та ІКТ під час проведення уроків трудового навчання.
Учасники семінару мали змогу відвідати урок трудового навчання у 6 класі з теми: «Сучасна писанка, як вид декоративно-ужиткового мистецтва. Проектування виробу», який Альона Володимирівна провела із застосуванням інноваційних технологій проведення уроків трудового навчання. По закінченню уроку гостям, було представлено виставку виробів декоративно-ужиткового мистецтва гуртківців Гайсинського районного Будинку школярів та молоді, яку презентували керівники гуртків – Унковська М.Ю., Горішевська В.В., Мельничук Н.О., Зісман І.Л. Також заслужений майстер народної творчості з с. Бубнівка, Гайсинського району - Шпак Тетяна Іванівна познайомила учасників семінару з виставкою своїх робіт з кераміки. Вчителі СЗШ І-ІІІ ст. с. Бубнівка – Іщенко Олена Петрівна та Яковенко Надія Олексіївна провели майстер-клас з художнього розпису глиняного посуду. Учасники семінару мали змогу і самі спробувати свої сили у розписі та навчитися основних прийомів роботи з даної техніки.
Після перерви Сатушкіна А.В., для своїх колег, провела майстер-клас «Виготовлення брошки». Учасники мали змогу самостійно, власноруч із заготовлених вчителем матеріалів, використовуючи різні техніки роботи з тканиною, виготовити декоративну прикрасу «Брошку». Кожен вчитель взяв свій виріб з собою на згадку і, як зразок для виготовлення зі своїми учнями.
Семінар пройшов, як насичена, плідна, творча зустріч вчителів трудового навчання. Учасники семінару обговорили зміст виступів, ділилися своїми думками, враженнями, обговорювали урок та майстеркласи. По завершенню семінару були підведенні підсумки, Семен Степанович подякував Сатушкіній Альоні Володимирівні за гарно проведений урок і майстер-клас, висловив слова вдячності адміністрації закладу за теплий прийом, управлінню освіти, фізичної культури та спорту, районному методичному кабінету за чітку організацію проведення заходу.
Приїзд ліцеїстів із Рессена до школярів СЗШ № 4 м. Гайсина
- Деталі
- Категорія: Новини
- Опубліковано: Середа, 11 квітня 2018, 17:07
- Перегляди: 548
«Французька весна» для колективу навчального закладу № 4 м. Гайсина асоціюється з приїздом ліцеїстів із Рессена.
4 квітня 25 ліцеїстів і 4 викладачі ліцею ім. Ежена Готьє відвідали школу.
Гостинно зустріли французьких гостей директор школи Сташко І. В., школярі, батьки. За традицією вручили коровай одинадцятикласники школи Бессараб А. та Кравецька А.
Учениці 10 класу та вчитель французької мови Михайлюк А. В. провели екскурсію по школі, познайомивши гостей з історією і сьогоденням. Гості переглянули виставку писанок «Яйце-райце».
На засіданні круглого столу Юля Луценко – переможець ІІІ етапу та учасник IV етапу Всеукраїнської учнівської олімпіади з французької мови, познайомила із традицією святкування Великодня на Україні.
Вчитель французької мови Столяренко Л. П. розповіла французьким гостям про АТО на Сході країни, волонтерську роботу жителів міста та участь дітей у ній.
Незабутнім для першокласників буде пісня у їх виконанні на французькій мові «Фрере Жаке»; із захопленням сприйняли виступ вокального ансамблю «Кіндер-Сюрприз» (керівник Лазаренко Д. І.).
У ході живого спілкування ліцеїсти розповідали про себе, а учні 8-11 класів, спілкуючись, навчали гостей української. Після такого майстер-класу французи дружно скандували: «Я люблю Україну».
Завершили зустріч учні 5-9 класів інсценівкою «Mardi Gras».
Свої враження і слова подяки висловив керівник групи Клод Фарабе.
На майданчику спортивної школи відбулись змагання з футболу та баскетболу між командами учнів нашої школи та ліцеїстів.
Переповнені враженнями, з гарним настроєм поверталися французькі гості із Гайсина сподіваючись на наступні зустрічі.