Запроваджуємо інклюзивну освіту
- Деталі
- Категорія: Новини
- Опубліковано: Вівторок, 17 квітня 2018, 20:34
- Перегляди: 630
Увага сучасного суспільства до дітей з особливими потребами в останні роки серйозно активізувалась. Перебування серед своїх однолітків позитивно впливає на таких дітей: вони швидше розвиваються, краще сприймають інформацію й взагалі демонструють більш вражаючі результати, ніж навчаючись в школах-інтернатах чи на індивідуальному навчанні. Інклюзивних класів у освітніх установах Гайсинського району ще немає. Не зовсім готові вчителі до запровадження інклюзивної освіти, не готові батьки звичайних дітей до того, що особливі діти прийдуть до них в клас. Зрозуміло, що для того, щоб інклюзію в наших школах прийняли, потрібно більш активно працювати з суспільством, а в закладах має бути гідна методична база.
Одним із перших в області таку роботу розпочав Бершадський район. Сьогодні у них уже 17 дітей навчаються в 12 інклюзивних класах закладів загальної середньої освіти. При районній лікарні створено центр для роботи з дітьми з особливими потребами.
За ініціативи народного депутата України Миколи Кучера, за підтримки голови Гайсинської районної державної адміністрації Владислава Уткіна робоча група на чолі з начальником управління освіти, фізичної культури та спорту Валентиною Шрамко побувала у Бершадському районі з метою вивчення досвіту роботи колег.
Бершадці щиро ділилися своїми напрацюваннями. Головний лікар Бершадської ОЛІЛ Брикуля Лілія Іванівна розказала про роботу створеного кабінету відновлювального лікування та психічної корекції для діток з особливими потребами (районна лікарня відділення ЛФК). Тут з дітьми працюють лікар-педіатр, лікар-реабілітолог, дитячі психіатр та неврогол, масажист. Поруч у дворі можна було побачити і інклюзивний майданчик для дітей із особливими потребами, який придбаний за результатами участі у конкурсі проектів, оголошеного компанією «Монсанто Україна» в рамках програми «Україна – житниця майбутнього».
Начальник відділу освіти, фізичної культури та спорту Бершадської райдержадміністрації Тартачна Оксана Михайлівна показала нормативні документи, що регламентують роботу інклюзивних класів у районі та продемонструвала їх практичну роботу на базі Баланівської загальноосвітньої школи, де відкрито корекційно-розвиткову кімнату в рамках інклюзивної освіти (інклюзія - право здобувати освіту в умовах загальноосвітнього навчального закладу, що передбачає спільне перебування дітей із різними порушеннями розвитку з їхніми здоровими однолітками).
Досвід колег Бершадщини є практичним, корисним для організації інклюзивного навчання. У ході візиту керівники освітянських галузей районів домовились про співпрацю та проведення виїзних семінарів по обміну досвідом роботи для керівників освітніх закладів обох районів.