Організація інтегрованих занять в різновікових групах
- Деталі
- Категорія: Новини
- Опубліковано: Понеділок, 29 жовтня 2018, 14:08
- Перегляди: 538
На виконання плану роботи управління освіти, фізичної культури та спорту на ІV квартал 26 жовтня 2018 року на базі закладу дошкільної освіти «Журавлик» с. Карбівка (директор (завідувач) Лісовська Т.О.) відбулося районне методичне об’єднання вихователів різновікових груп на тему «Інтегрований підхід до освітнього процесу у різновіковій групі». До участі у роботі методоб’єднання долучились завуч місцевої школи Ялинич Г.М. та вчитель 4 класу Короленко А.В.
Уміння діяти не за єдиним методичним зразком, а з урахуванням специфіки певної ситуації, конкретної групи дітей, забезпечувати емоційно насичене активне проживання кожного моменту дня актуалізується для сучасного вихователя у зв’язку з упровадженням нових стандартів початкової освіти й інновацій в організації шкільного навчання малят.
З метою уникнення найтиповіших помилок у розробленні інтегрованих занять вихователем ЗДО «Ромашка» с.Кущинці Бондар О.М. було розкрито питання планування, розкриття теми, складання конспекту, визначення тривалості інтегрованого заняття.
Особливості організації предметного й інтегрованого заняття, їх порівняльну характеристику було обговорено у ході виступу вихователя ЗДО «Калинонька» с. Мітлинці Шевчук М.М.
Необхідністьінтеграції мовленнєвої та природничо-дослідницької діяльності як чинника пізнавального розвитку дошкільників висвітлила у виступі-презентації Дмитренко Т.Г. (вихователь ЗДО «Веселка» с. Зятківці).
Інтегроване заняття з пріоритетом пізнавально-природничих завдань «Подорож краплинки» провела з дітьми різновікової групи вихователь ЗДО «Журавлик» Диченко Н.С. Під час обговорення відкритого заняття учасники РМО акцентували увагу на доцільності використання методів та прийомів, дотримання алгоритму проведення дослідів, інтеграції різних видів діяльності та їх підпорядкування темі заходу, уміння педагога організовувати роботу в командах, ставити проблемні запитання, здійснюючи індивідуальний та диференційований підхід. Завуч СЗШ І-ІІІ ст. с. Карбівка Ялинич Г.М. висловила своє враження від побаченого, запропонувала долучитись вихователям закладу до проведення заходів щодо активізації співпраці між школою та садком в умовах Нової української школи.
Керівник РМО Панасюк М.А. провела інтерактивну вправу з учасниками «Педагогічні ситуації на екологічну тему та їх вирішення».
Методист РМК Діхтяр М.Д. вказала на основні типові помилки при організації освітньої діяльності з дітьми різновікової групи, важливість та потребу проведення інтегрованих форм роботи з дошкільниками із зазначенням виваженої, продуманої їх мети.
Виїзне засідання колегії Департаменту освіти і науки Вінницької ОДА
- Деталі
- Категорія: Новини
- Опубліковано: П'ятниця, 26 жовтня 2018, 11:27
- Перегляди: 542
Зібрання, що відбулося 25 жовтня у приміщенні Сосонської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів Вінницького району, було присвячене аналізу результатів зовнішнього незалежного оцінювання 2018 року.
До роботи колегії долучились керівники органів управління освітою райдержадміністрацій та міських рад, очільники методичних служб, директори закладів професійно-технічної та фахової передвищої освіти. Участь у засіданні взяли також голова обласної державної адміністрації Валерій Коровій та заступник голови Ігор Івасюк.
Про цьогорічні результати зовнішнього незалежного оцінювання інформував директор Вінницького регіонального центру оцінювання якості освіти (ВРЦОЯО) Геннадій Кузьменко.
Особливістю 2018 року, за його словами, стало те, що до учасників щорічного тестування додалося ще дві категорії: студенти вищих навчальних закладів та учні системи професійно-технічної освіти. Відтак по Вінницькій області зростання учасників склало 56 %, а загалом до участі у ЗНО зареєструвались 14 591 особа.
«За підсумками тестування 2018 року Вінниччина з української мови та літератури повернулася у 10-ку кращих по Україні, стабільним є результат області з історії України – 5 позиція в загальнодержавному рейтингу. Але, на жаль, маємо обвал з математики – 23 місце», - інформував Геннадій Кузьменко.
Він здійснив детальний аналіз динаміки успіхів і недопрацювань за основними навчальними дисциплінами у розрізі районів області, а часом і на прикладі конкретних освітніх закладів. Відтак наголосив: без з’ясування та аналізу причин, чому в тих чи інших навчальних закладах відбувся спад якості знань, змінити ситуацію буде вкрай важко.
Разом з тим, директор ВРЦОЯО зауважив, що на сайті Українського центру оцінювання якості освіти кожен заклад має власну сторінку, де розміщуються і відомості з результатами, і успішність проходження ЗНО у розрізі класів. Але, що прикро, 60 % директорів шкіл Вінницької області цікавості до таких даних не виявили.
У підсумку Геннадій Кузьменко наголосив: «Саме вчитель, який випускає клас, кардинально впливає на результат закладу при складанні ЗНО. Можна взяти одну й ту ж школу і побачити різні результати у різні роки. А все залежить від того, наскільки фаховий педагог викладав у випускників».
В. о. директора Департаменту освіти і науки облдержадміністрації Володимир Буняк, у свою чергу, акцентував увагу на необхідності проведення методичної та методологічної роботи з педагогами, аби зосередити увагу на навчанні вчителів. «Ми повинні докласти максимальних зусиль, щоб вчитель знав абсолютно все, необхідне для якісних знань наших дітей», - підкреслив Володимир Буняк.
На завершення розмови до учасників колегії звернувся голова обласної державної адміністрації Валерій Коровій. Він зауважив, що зібрання, присвячене аналізу результатів ЗНО, вже є першим кроком до усвідомлення загальної проблематики.
«Насправді зовнішнє незалежне оцінювання – це основний об’єктивний параметр якості роботи загальноосвітніх закладів. Сьогодні ж, як бачимо, система оцінки діяльності адміністрації шкіл та закладу загалом не зорієнтована на ті позиції, якими повинна в першу чергу займатися школа. І нам треба все зробити, щоб кардинально змінити цю ситуацію. Мене дуже не влаштовує факт того, що 60 % директорів загальноосвітніх шкіл навіть не поцікавилися результатами ЗНО», - зазначив Валерій Коровій.
А крім того зауважив, що для покращення якості шкільної освіти, особливо фізико-математичного напряму, в області буде розроблено комплекс відповідних організаційних та дисциплінарних заходів, зокрема й систему стимулювання вчителів, які дають дітям якісні знання.
Інформацію взято з сайту Вінницької ОДА
Семінар вчителів перших класів району на базі ЗДО №5 "Факел" м. Гайсин
- Деталі
- Категорія: Новини
- Опубліковано: Четвер, 25 жовтня 2018, 09:07
- Перегляди: 488
23 жовтня 2018 року на базі закладу дошкільної освіти №5 «Факел» (директор (завідувач) Павленко К.Г.) відбувся семінар вчителів перших класів закладів загальної середньої освіти району.
Час змін — це період, коли треба швидше зорієнтуватися, розібратися в сутності змін та мати чітке розуміння того, що відбувається і як діяти далі. Реформа освіти передбачає суттєву перебудову системи освіти як такої. Ці зміни стосуються педагогів, дітей та батьків. Змінюються форми, методи, засоби, ціннісні позиції та концептуальні засади організації освітнього процесу, а головне — результат: педагогіку знань змінює педагогіка компетенцій.
На семінар завітала начальник управління освіти, фізичної культури та спорту Валентина Миколаївна Шрамко, спрямовуючи увагу педагогів на розуміння і впровадження сучасних підходів до розвитку, навчання та виховання учнів, здатність в умовах сьогодення забезпечувати умови для їх успішності, творчості, креативності.
Завідувач районного методичного кабінету Віталій Петрович Сич, як ініціатор організації семінару для педагогів першого класу, зосередив увагу початківців на необхідності зміни ставлення до освітнього процесу відповідно до нового Державного стандарту, врахуванні того, що цього року і надалі мають впроваджуватись найефективніші підходи, принципи, психолого-педагогічні та організаційні умови. Розкриваючи основні завдання роботи семінару, Сич В.П. наголосив на забезпеченні взаєморозуміння між педагогами кожної з освітніх ланок, запозиченні результативних сучасних методів активного навчання, які використовують в закладах дошкільної освіти, мотивації освітнього процесу в цілому.
До учасників семінару звернулась методист районного методичного кабінету Діхтяр М.Д., наголошуючи на формуванні ключових компетентностей дітей старшого дошкільного віку та учнів початкової школи, вихованні їх базових особистісних якостей, доцільності і ефективності адаптаційно-ігрового періоду в першому класі, запроваджені освіти для сталого розвитку в освітніх закладах району.
Педагоги дошкільних установ провели з вихованцями старшого дошкільного віку ранкову зустріч «Осінній калейдоскоп» (вихователь ЗДО №2 «Дзвіночок» Новаківська Алла Григорівна), полілог «З добротою в серці» (вихователь ЗДО №5 «Факел» Смірнова Людмила Іванівна) та інтегроване заняття з пріоритетом інтелектуально-мовленнєвих завдань «Сюрпризи осені» (вихователь ЗДО №7 «Берізка» Гринчук Лілія Вікторівна).
Дошкільники поділились з колегами-початківцями своїми напрацюваннями: вихователь-методист ЗДО №2 Маковецька Галина Петрівна та вихователь ЗДО №1 «Пролісок» Яковенко Валентина Павлівна презентували інформаційно-ігрову технологію Н. Гавриш (використання коректурних таблиць за усіма розділами програми); Груша Наталія Віталіївна (вихователь ЗДО №5 «Факел») ознайомилаз особливостями освітньої діяльності за асоціативними та інтелектуальними картами відповідно до теми тижня, Пустовіт Олена В’ячеславівна (вихователь ЗДО №2 «Дзвіночок») продемонструвала прийоми роботи з математичним планшетом, Яковенко В.П. – з паличками Кюїзенера.
Завідувач РМК Сич Віталій Петрович підвів підсумки роботи семінару, інформуючи вчителів про проведення тренінгів упродовж канікулярного періоду.
Забезпечення наступності між ЗДО та ЗЗСО в рамках Нової української школи
- Деталі
- Категорія: Новини
- Опубліковано: Понеділок, 22 жовтня 2018, 14:50
- Перегляди: 661
За ініціативи начальника управління освіти, фізичної культури та спорту Гайсинської РДА Шрамко Валентини Миколаївни 19 жовтня 2018 року на базі закладу дошкільної освіти №2 «Дзвіночок (директор (завідувач) Бойко Т.П.) відбувся семінар директорів закладів загальної середньої освіти району.
Одне із головних завдань реформування та модернізації освіти в Україні — становлення і розвиток системи неперервної освіти. Нову українську школу презентують як запоруку життєвого успіху, як школу, до якої приємно ходити дітям, де прислухатимуться до їхньої думки, навчатимуть критично мислити, не боятися висловлювати власну думку та бути відповідальним громадянином.Суть Нової української школи (НУШ) полягає у переході від школи інформаційної, яка дає учням лише знання і деякі вміння та навички, до школи компетентностей ХХІ століття.
Саме з вищезазначених позицій до керівників закладів загальної середньої освіти району звернулась очільник освітянської галузі Валентина Шрамко, розставляючи акценти на нових сучасних підходах до організації освітнього процесу з учнями 1 класу, зміні стереотипних методів розвитку, навчання, виховання на інноваційні.
З метою забезпечення наступності в освітній вертикалі — на стику дошкільної та початкової освітніх ланок – методист районного методичного кабінету Діхтяр М.Д. розкрила основні проблемні питання, які потребують взаєморозуміння між вихователями та вчителями, необхідність перебудови свідомості та ставлення педагогів відповідно до задекларованих освітніх цінностей, провела паралелі між Державними стандартами початкової та дошкільної освіти, де зазначенні ключові компетентності, яких мають набути вихованці і учні.
Презентуючи активні методи навчання, педагоги дошкільних установ провели з вихованцями старшого дошкільного віку ранкову зустріч «Осінній калейдоскоп» (вихователь ЗДО №2 «Дзвіночок» Новаківська Алла Григорівна), полілог «З добротою в серці» (вихователь ЗДО №5 «Факел» Смірнова Людмила Іванівна) та інтегроване заняття з пріоритетом інтелектуально-мовленнєвих завдань «Сюрпризи осені» (вихователь ЗДО №7 «Берізка» Гринчук Лілія Вікторівна).
Доцільність використання дидактичного матеріалу, що забезпечує унаочнення освітнього процесу та викликає інтерес першокласників до пізнавальної діяльності, продемонстрували в ході майстер-класів вихователь-методист ЗДО №1 «Пролісок» Артеменко Тетяна Іванівна, вихователь ЗДО №2 «Дзвіночок» Пустовіт Олена В’ячеславівна.
Керівник ЗДО №2 Бойко Тетяна Петрівна познайомила колег з діяльністю свого закладу, пріоритетними напрямами роботи, розвивальними осередками, використанням інноваційних методик та технологій.
Начальник управління освіти, фізичної культури та спорту Шрамко Валентина Миколаївна підвела підсумки роботи семінару, надавши можливість керівникам закладів освіти району висловити свої враження та обмінятись думками
У гостях на запрошення народного депутата України Миколи Кучера
- Деталі
- Категорія: Новини
- Опубліковано: Четвер, 18 жовтня 2018, 18:46
- Перегляди: 485
На запрошення народного депутата України Миколи Івановича Кучера 17 жовтня 2018 року делегація директорів освітніх закладів Гайсинського району побувала в столиці нашої держави.
У програмі перебування було включено відвідування Києво-Печерської лаври, екскурсії у Національному музеї історії України у Другій світовій війні, у Верховній Раді України та спілкування з народним депутатом. Вдячності Миколі Івановичу від земляків – гайсинчан не було меж. А він у свою чергу розмістив на своїй сторінці Facebook: «Дуже радий був зустрітися з моїми дорогими земляками на своєму робочому місці та розповісти їм, як проходять пленарні засідання та відбуваються голосування у Парламенті… День пройшов на одному подиху – спілкування вийшло цікавим, а екскурсії Києво-Печерською Лаврою, у національному музеї історії України у Другій світовій війні залишили враження та спогади надовго. А також спробували себе в якості спікерів за трибуною телеканалу «Рада». Було сумно прощатись, але сповнені емоцій наші гості повернулись до своїх учнів та вихованців ділитись побаченим.»
Керівники закладів щиро вдячні М. І. Кучеру і його команді, висловлюють йому теплі, щирі побажання, які неодмінно збудуться, бо наш Микола Іванович того вартий.