Від інтегрованих семінарів до інтеграції шкільного змісту фізико-математичної освіти
- Деталі
- Категорія: Новини
- Опубліковано: Вівторок, 05 грудня 2017, 19:22
- Перегляди: 540
Міжпредметні зв’язки, що існують між шкільними курсами математики і фізики, як і між іншими навчальними предметами природничо-математичного циклу, є відображенням взаємозв’язків, що існують у природі. Встановлення зв’язку між фізикою і математикою у процесі їх вивчення сприяє розвитку в учнів функціонального мислення, формуванню узагальнених знань про фізичні явища і процеси. Інтеграція навчальних дисциплін є одним із важливих механізмів реалізації основних дидактичних принципів у сучасній школі. Тому тема районного інтегрованого семінару вчителів математики та фізики «Інтеграція шкільного змісту фізико-математичної освіти» є вимогою часу.
Даний семінар відбувся 5 грудня у НВК: СЗШ І-ІІІ ст. – гімназія м. Гайсина, колектив якої гостино зустрів учасників заходу. На початку семінару з метою ознайомлення з навчальним закладом був представлений змістовний та цікавий відеофільм-візитка про історію школи, особливості освітнього процесу у гімназії, її досягнення та надбання.
У теоретичному модулі семінару завідувач РМК В.П. Сич, лаконічно та доречно висвітлив особливості інтеграційних процесів у сучасній школі, наголосивши на їх необхідності в умовах реформ української освіти.
Під час реалізації практичної частини заходу вчителі змогли переглянути уроки своїх колег, а саме:
- урок математики в 6 класі за темою «Масштаб» учителя Лесько Н.М.;
- урок геометрії в 7-А класі «Застосування ознак та властивостей паралельних прямих» учителя Станіславської Л.М.;
- урок фізики в 8-Б класі «Розв’язування задач. Розрахунок кількості теплоти під час згоряння. ККД нагрівника» учителя Андрієнко Н.Р.
Усі запропоновані уроки проведені на високому методичному рівні, з використанням сучасних технологій (ігрофікація, кейс-технології, ІКТ, інтерактивне навчання, тощо). Присутні відмітили високу ефективність уроків, їх практичну спрямованість, насиченість форм та нестандартних креативних ідей. Особливістю цих уроків також стала позитивна емоційна культура учасників освітнього процесу. Компетентнісний підхід педагогів, вдала інтеграція знань учнів з предметів природничо-математичного циклу ще раз підкреслила важливість питання, запропонованого на розгляд учасників семінару.
На підсумковому етапі семінару керівниками районних методичних об’єднань вчителів математики Костенко О.В. та фізики Бєлай Т.П. підбито підсумки результатів ІІ етапу Всеукраїнських учнівських олімпіад з математики та фізики, а також проаналізовано результати участі випускників шкіл Гайсинського району у ЗНО 2017 з цих навчальних предметів. Враховуючи діагностичні показники успішності виконання завдань ЗНО у 2017 році (наданих УЦОЯО на відповідних сторінках навчальних закладів) було розроблено рекомендації щодо опрацювання тих тем навчального матеріалу, з яких учні допустили найбільше помилок при виконанні сертифікаційних робіт.
Крім того, вчителі математики поділилися досвідом щодо проведення у своїх закладах освіти заходів в рамках Року математики у Вінницькій області.