ЗВІТ про проведення громадського обговорення щодо реорганізації шляхом пониження ступеня закладу загальної середньої освіти І-ІІ ступенів с. Ладижинські Хутори Гайсинської міської ради
- Деталі
- Категорія: Новини
- Опубліковано: Четвер, 05 червня 2025, 15:48
- Перегляди: 26
метою забезпечення гласності, відкритості та прозорості діяльності органу місцевого самоврядування, врахування громадської думки під час прийняття важливих рішень для територіальної громади, на підставі розпорядження голови Гайсинської міської ради від 21 жовтня 2024 року №81-од «Про проведення консультацій з громадськістю щодо реорганізації шляхом пониження ступеня закладу загальної середньої освіти І-ІІ ступенів с. Ладижинські Хутори Гайсинської міської ради» були проведені консультації з громадськістю шляхом громадського обговорення проекту рішення Гайсинської міської ради «Про реорганізацію шляхом пониження ступеня закладу загальної середньої освіти І-ІІ ступенів с. Ладижинські Хутори Гайсинської міської ради».
Громадські обговорення були організовані робочою групою та відбулися у період з 21.10.2024р. по 04.06.2025р. Відповідне інформаційне повідомлення оприлюднено на офіційному веб-сайті Гайсинської міської ради.
Пропозиції та зауваження учасників громадського обговорення приймалися у письмовій формі із зазначенням особи та контактної інформації заявника на електронну пошту: osvitagaysin@gmail.com та за адресою: м. Гайсин вул. Центральна, 40, тел. 2-24-21.
У ході обговорення було наголошено, що органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов’язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та Законами України (ст.19 Конституції України).
Учасникам обговорень надано економічне обґрунтування та роз'яснено законодавчі основи відповідних рішень.
Відповідно до пункту 30 статті 26 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» реорганізація або ліквідація навчальних закладів комунальної форми власності здійснюється за рішенням місцевої ради.
Відповідно до частини 2 статті 66 Закону України «Про освіту» міські ради засновують заклади освіти, а також реорганізовують, перепрофільовують (змінюють тип) та ліквідовують їх з урахуванням спеціальних законів.
Згідно зі ст. 32 Закону України «Про повну загальну середню освіту» рішення про утворення, реорганізацію, ліквідацію чи перепрофілювання (зміну типу) закладу загальної середньої освіти приймає його засновник (засновники).
Враховуючи вищевказані положення, оптимальне функціонування мережі закладів загальної середньої освіти громади повинно виходити з об’єктивно існуючого запиту на освітні послуги. Показник наповнюваності є незмінно низьким протягом 5 років, що свідчить про демографічну кризу, низьку фактичну наповнюваність класів,зменшення кількості учнів. У той же час, саменаповнюваність класівєосновною складовою розрахунку освітньої субвенції, яка визначається з урахуванням кількості населення та щільності його проживання.
В обговоренні взяли участь працівники закладу загальної середньої освіти І-ІІ ступенів с. Ладижинські Хутори, члени робочої групи з питань реорганізації шляхом пониження ступеня закладу загальної середньої освіти І-ІІ ступенів с. Ладижинські Хутори Гайсинської міської ради, мешканці с. Ладижинські Хутори. Згідно з протоколом – 39осіб взяли участь у обговоренні.
Під час слухань, всі присутні не підтримали ініціативу щодо пониження ступеня закладу загальної середньої освіти І-ІІ ступенів с. Ладижинські Хутори Гайсинської міської ради.
Під час громадських слухань були емоційні виступи та запитання, які звучали від громадськості с. Ладижинські Хутори:
- Твердола О.І.виступає проти пониження ступеня та довезення дітей до закладу с. Губник, оскільки дороги погані, постійно звучить повітряна тривога.
Запитання:
- «При якій кількості дітей буде існувати початкова школа?».
Також прозвучала пропозиція об’єднати заклади освіти с. Жерденівка та с. Ладижинські Хутори. Тим самим на її думку можливо буде зберегти хоча б одну школу І-ІІ ступенів між двома населеними пунктами с. Жерденівка та с. Ладижинські Хутори, які знаходяться між собою на відстані приблизно 7 км.
- Шаповал К.Б. також виступає проти довезення дітей чи до с. Губник чи до с. Куна через жахливий стан доріг та у разі повітряної тривоги батьки не в змозі будуть забрати дітей із даних закладів освіти.
Запитання:
- «Чому дітей не підвозять до школи с. Ладижинські Хутори?»
- Дмитриченко О.В. – вважає школу в с. Ладижинські Хутори найкращою і її неможна закривати, а дітей довозити до іншого закладу при ситуації коли йде війна, стан доріг є жахливим. Також підтримує пропозицію об’єднання закладів освіти с. Жерденівка та с. Ладижинські Хутори та залишенням закладу освіти І-ІІ ст. саме в с. Ладижинські Хутори.
Запитання:
- «Чому говорять про економічну складову утримання закладу, а не говорять про дітей?»;
- Марчук С.І. запитання:
- «Якщо об’єднати заклади освіти с. Жерденівка і с. Ладижинські Хутори чи буде гімназія?»
- Мандус В.С. виступає проти даного рішення.
Староста с. Ладижинські Хутори Шаповала М.І., вважає, що заклад необхідно зберегти та не розуміє чому Світовий банк диктує умови по фінансуванню шкіл.
На зібранні був присутній депутат Блоха Р. до якого від гр. Твердоли О.І. прозвучало запитання: «яка його думка з приводу пониження ступеня закладу?».
Учасники зібрання винесли пропозицію та просили її підтримати представників робочої групи щодо об’єднання закладів освіти с. Жерденівка та с. Ладижинські Хутори. Висловили пропозицію зустрітися з батьками дітей с. Жерденівка щодо обговорення даного питання та досягнення компромісного рішення, яке допомогло б зберегти заклад освіти І-ІІ ступенів.
На всі запитання представниками робочої групи були надані обґрунтовані та вичерпні відповіді. Всі прохання прийняті до уваги.
Таким чином, з присутніх на громадському обговоренні (39 осіб) - 2 утримались від прийняття рішення, решта присутніх не підтримали відповідний проект рішення Гайсинської міської ради «Про реорганізацію шляхом пониження ступеня закладу загальної середньої освіти І-ІІ ступенів с. Ладижинські Хутори Гайсинської міської ради».
За результатами громадських слухань та розгляду пропозицій і звернень, Робоча група з організації проведення громадського обговорення пропонує:
Винести проект рішення Гайсинської міської ради «Про реорганізацію шляхом пониження ступеня закладу загальної середньої освіти І-ІІ ступенів с. Ладижинські Хутори Гайсинської міської ради» на розгляд сесії Гайсинської міської ради.
Причинами неврахування пропозицій жителів громади щодо неприйняття рішення міською радою «Про реорганізацію шляхом пониження ступеня закладу загальної середньої освіти І-ІІ ступенів с. Ладижинські Хутори Гайсинської міської ради», які взяли участь у громадському обговоренні, є наступні:
Згідно зі ст. 32 Закону України «Про повну загальну середню освіту» рішення про утворення, реорганізацію, ліквідацію чи перепрофілювання (зміну типу) закладу загальної середньої освіти приймає його засновник (засновники).
Мережа закладів загальної середньої освіти формується відповідно до законодавства з урахуванням соціально-економічної та демографічної ситуації, а також відповідно до культурно-освітніх та інших потреб територіальної громади та/або суспільства.
Враховуючи вищевказані положення, оптимальне функціонування мережі закладів загальної середньої освіти повинно виходити з об’єктивно існуючого запиту на освітні послуги.
Показник наповнюваності закладу загальної середньої освіти І-ІІ ступенів с. Ладижинські Хутори Гайсинської міської ради є незмінно низькими протягом тривалого часу, що свідчить про низький соціальний попит громади на освітні послуги на вказаній території. Станом на кінець 2024-2025 н.р. року в закладі загальної середньої освіти І-ІІ ступенів с. Ладижинські Хутори Гайсинської міської ради навчається50 учнів, зокрема в:
1-му класі - 2 учня,
2-му класі – 5 учнів,
3-му класі -3 учні,
4-му класі – 4 учня,
5-му класі – 7 учнів,
6-му класі – 6 учнів,
7-му класі – 8 учнів,
8-му класі – 5 учнів,
9-му класі – 10 учнів.
Зростання контингенту учнів школи під питанням, оскільки вже на даний час у с.Ладижинські Хутори 15 дітей віком 3-5 років.
Різниця між річною вартістю навчання дитини у середньому та у малозаповненому класі сягає кілька десятків тисяч гривень: незалежно від кількості учнів, громада сплачує зі свого бюджету однакові кошти за опалення, електроенергію, воду і роботу технічного персоналу. Чим менше учнів – тим більша частка цих витрат припадає на кожного з них.
Пункт 6 ч. 1 ст. 7 Бюджетного Кодексу України передбачено, що «бюджетна система ґрунтується на принципі ефективності та результативності - при складанні та виконанні бюджетів усі учасники бюджетного процесу мають прагнути досягнення цілей, запланованих на основі національної системи цінностей і завдань інноваційного розвитку економіки, шляхом забезпечення якісного надання публічних послуг, у тому числі з урахуванням гендерних аспектів, при залученні мінімального обсягу бюджетних коштів та досягнення максимального результату при використанні визначеного бюджетом обсягу коштів».
РОЗРАХУНОК ВИТРАТ УТРИМАННЯ
закладу загальної середньої освіти І-ІІ ступенів с. Ладижинські Хутори Гайсинської міської радиу 2024р.
Найменування витрат
|
Витрати на місяць , тис. грн. | Витрати на рік, тис. грн. |
Заробітна плата педпрацівників | 174,8 | 2097,1 |
Заробітна плата техпрацівників | 58,1 | 697,6 |
Всього заробітна плата | 232,9 | 2794,7 |
Нарахування на оплату праці | 51,2 | 633,2 |
Всього витрати на оплату праці | 284,1 | 3427,9 |
Продукти харчування | 6,94 | 62,5 |
Оплата послуг (крім комунальних) | 7,38 | 88,6 |
Оплата електроенергії | 6,74 | 80,9 |
Оплата інших енергоносіїв (вугілля , дрова) | 112,97 | 677,8 |
Інші витрати (предмети, матеріали, обладнання та інвентар та медикаменти) | 16,06 | 192,7 |
Всього витрати на утримання ЗЗСО | 434,2 | 4530,4 |
Фактичні витрати за 2024 рік - 4530,4 тис. грн. Кількість ставок вчителів -13,14. Кількість ставок іншого педагогічного персоналу - 2. Кількість ставок спеціалістів та адміністративно - технічного персоналу - 8,25.
Витрати на утримання 1 учня закладу за 2024 рік 90608 грн. Середні витрати на утримання одного учня ЗЗСО по Гайсинській міській територіальній громаді 46072 грн.
Враховуючи те, що державна освітня субвенція покриває лише заробітну плату педагогічного персоналу, громада за рахунок місцевого бюджету фінансує комунальні послуги та утримання технічного персоналу.
Питання не лише у коштах, але й якості освіти, яку отримують учні таких шкіл. Напівпорожні школи у селах суттєво програють: у них зазвичай немає новітнього обладнання, бракує професійних вмотивованих учителів, одна людина викладає одразу декілька предметів,ряд навчальних предметів викладаються не фахівцями, що безумовно впливає на якість знань дітей із зазначених предметів.
Головне у закладі освіти – це якість знань, рівень підготовки учнів, вміння набувати навиків спілкування в колективі однолітків, вчитися здобувати лідерські навики, мати можливість повноцінного розвитку своїх здібностей та творчої майстерності. Бо тільки у конкурентному учнівському середовищі у дітей є мотивація до кращих результатів у навчанні.
Використання коштів державної освітньої субвенції та коштів місцевого бюджету на утримання закладу загальної середньої освіти І-ІІ ступенів с. Ладижинські Хутори Гайсинської міської ради не відповідає принципам, визначеним Бюджетним Кодексом України. Отже, прийняття проекту рішення, винесеного на обговорення є важливим та необхідним управлінським кроком, який має під собою соціальні та економічні підстави. У разі пониження ступеня закладу загальної середньої освіти засновник зобов’язаний забезпечити учням можливість продовжити здобуття загальної середньої освіти на відповідному рівні освіти (частина 2 ст. 32 Закону України «Про повну загальну середню освіту»).
На виконання даної норми, з метою забезпечення реалізації гарантій права на здобуття кожним якісної загальної середньої освіти на даний час проводиться комплекс заходів, які дозволять уникнути незручностей кожного в реалізації права на здобуття загальної середньої освіти в іншому закладі освіти із забезпеченням територіальної доступності (до Закладу загальної середньої освіти І-ІІІ ступенів с. Губник Гайсинської міської ради), зокрема через організацію процесу підвезення дітей до навчального закладу та до дому.
Таким чином, прийняття та виконання цього рішення створить сприятливі умови для реалізації державної політики в сфері освіти, поліпшення освітнього процесу, зменшить матеріальні витрати, пов’язані з ефективним функціонуванням закладів загальної середньої освіти.