onexoxblackplanjoker123 Відділ освіти Гайсинської міської ради — Діяльнісний підхід у початковій школі в реаліях сьогодення

Діяльнісний підхід у початковій школі в реаліях сьогодення

p1hgampuo01n21g8b1hpdssk1e8o7На виконання наказу Міністерства освіти і науки України від 20.10.2023 року № 1275 «Про реалізацію програми підвищення кваліфікації «Діяльнісний підхід у початковій школі в реаліях сьогодення» в Україні розпочато проведення практичних тренінгів-навчань з питань впровадження ігрових та діяльнісних методів навчання в освітньому процесі та організації освітнього процесу в початковій школі в реаліях сьогодення.

25 листопада 2023 року таке навчання відбулося на базі КУ «Центр професійного розвитку педагогічних працівників Гайсинської міської ради» та ліцею №7 м.Гайсин для учителів початкових класів усіх закладів загальної середньої освіти Гайсинської та Кунківської територіальних громад. Навчанням було охоплено 125 педагогів. Учителі працювали з регіональними тренерами Оленою Лесіною, Людмилою Молошнюк, Галиною Гальчевською та Олесею Коц, які на практиці продемонстрували партнерську роль педагога-дизайнера освітнього процесу, траєкторію побудови   взаємодії з дітьми відповідно до їхніх інтересів і потреб з урахуванням освітнього контексту.

Учасники тренінгу пригадали складові ранкового кола та методику його проведення, способи обʼєднання в команди, взяли активну участь у виконанні практичних вправ, узагальненні понять, створенні дизайну інтегрованого уроку, мандрували картою України із застосуванням цеглинок наборів LEGO тощо. Мотивували вчителів до діяльності цікаві завдання: наприклад, дата зустрічі, обговорення її, встановлення асоціацій з цією датою, здійснення пошуку інформації про 25.11. в інтернеті, тощо. Така проста, на перший погляд, вправа дозволила невимушено включитися в діяльність усім учасникам заходу і показати, як саме через діяльнісний підхід, досліди та спостереження, самостійний пошук рішень, командна взаємодія мотивують до повторення та вивчення тем з різних предметів, розвивають мовлення, пожвавлюється спілкування, сприяють соціалізації тощо. Відтак діяльнісний підхід є ефективним для опанування дитиною будь-якої теми не на поверхневому рівні, а на рівні усвідомлення. Через активну власну участь у навчанні, через діяльнісну взаємодію відбулося усвідомлення педагогами своєї ролі педагога-дизайнера, партнера, яка полягає в тому, щоб дати можливість учням отримати знання не в готовому вигляді, а шляхом пошуку, дослідження, активного включення, експерименту, спілкування і взаємодії, пропонування власних ідей і бачення, уміння аргументувати думку.

Усі блоки, які передбачає програма навчання, а саме: «Педагогічні стратегії НУШ», «Діяльнісний підхід в освіті», «Характеристики діяльнісного підходу», «Освітні розриви і втрати», «Сутність та складові поняття „благополуччя” дитини», «Проєктне навчання», успішно були опрацьовані упродовж дня з паузами на брейк-каву.

Навчання пройшло у теплій, дружній атмосфері. Педагоги генерували креативні ідеї, приймали нестандартні рішення, активно включалися у роботу, фантазували, креативно та творчо підходили до виконання поставлених завдань, щиро ділилися досвідом, що сприяло, підвищенню фахового рівня та професійної майстерності учасників тренінгу.

Учасниками навчання була висловлена щира вдячність педагогам-тренерам КЗВО «Вінницька академія безперервної освіти» за ефективне та цікаве навчання, відділу освіти Гайсинської міської ради (В.Шрамко), КУ «ЦПРППП ГМР» (В.Сич), ліцею №7 м.Гайсин (Л.Мендусь)  за створення комфортних умов для навчання.

Усі учасники навчання отримають сертифікати про підвищення кваліфікації в обсязі 8 год.