Колективне сюжетоскладання або творча взаємодія на основі художнього твору
- Деталі
- Категорія: Новини
- Опубліковано: Понеділок, 16 жовтня 2023, 11:17
- Перегляди: 311
13 жовтня 2023 року у залі КУ «ЦПРПП ГМР» відбулось засідання спільноти вихователів різновікових груп закладів дошкільної освіти Гайсинської міської ради.
Актуальність обраної для обговорення теми продиктована самою практикою життєдіяльності вихованців. Розкриття переваг мовленнєтворчої діяльності дітей дошкільного віку на основі тестоцентризму надає можливість педагогам занурити дітей у сприймання та прийняття ідей літературного твору, допомогти їм виявити власні смисли та набути життєвого досвіду через осмислення дій персонажів в описаних подіях.
Для впровадження вихователями будь-якої технології необхідно оволодіти тим інструментарієм, тими методичними прийомами, які здатні спонукати дитину до практично-чуттєвого досвіду, розвитку креативності. Тому під час засідання основна увага приділялась практичним інтерактивним вправам, іграм, проблемним запитанням, моделюванню, схематизації, креативним завданням, що спонукають до активної мовленнєтворчої роботи.
Неабияка активність учасників спостерігалась упродовж усього часу роботи, адже усі завдання мали практичний дієвий характер, а саме:
- входження у тему «Сюжетоскладання як технологія розвитку комунікативних навичок» (Діхтяр М.Д., консультант ЦПРПП, Бойко Л.В., вихователь ЗДО с. Губник) – загальний опис технології та практика її впровадження;
- добір лексико-граматичних вправ під час роботи над літературним твором та прийоми словникової роботи (Білоус О.Г., вихователь ЗДО с. Кіблич);
- робота над проблемними запитаннями за допомогою сигнальних карток (Міщенко Л.В., вихователь ЗДО с. Рахнівка);
- моделювання, схематизація сюжету та римування слів (Пастушенко О.П., Підвашецька В.О. – вихователі ЗДО с.Куна);
- літературні хвилинки (Костянюк Л.М., вихователь ЗДО с. Ярмолинці);
- ігрові прийоми щодо формування звукової культури мовлення (Диченко Н.С., вихователь ЗДО с. Карбівка та Макітрук О.В., логопед ІРЦ);
- добір форм організації дітей під час мовленнєтворчої діяльності (Ковальчук Н.В., вихователь ЗДО с. Чечелівка);
- образотворчо-мовленнєва діяльність як завершення колективного новоствореного сюжету (Губар Н.В., вихователь ЗДО с. Зятківці);
- методичні прийоми з лепбуком та спічбуком (Лантух А.В., вихователь ЗДО с. Кущинці та керівник спільноти).
На завершення Лантух А.В. запропонувала колегам створити карту за сюжетом «Казки про Україну» з використанням технології сюжетоскладання.