Комунікативна компетентність педагога
- Деталі
- Категорія: Новини
- Опубліковано: Середа, 05 лютого 2020, 16:31
- Перегляди: 443
На виконання плану роботи відділу освіти на І квартал 05 лютого 2020 року на базі районного методичного кабінету відбувся семінар керівників та вихователів-методистів закладів дошкільної освіти району.
Педагогічна діяльність – це постійне спілкування. Педагоги з недорозвиненою комунікабельністю швидко втомлюються й часто почуваються роздратованими, що ускладнює їхню роботу в закладі дошкільної освіти. Високих результатів у своїй діяльності досягає той педагог, який не лише професійно робить свою справу, а й уміє налагодити взаємини з дітьми, батьками, який розуміє своїх колег.
На початку засідання керівник постійно діючого семінару Склярук Л.В. (ЗДО с. Лад.Хутори) ознайомила присутніх з планом роботи та організувала з колегами хвилинку входження в тему, в ході якої керівники визначали основні риси педагога для ефективного і успішного спілкування.
Методист РМК Діхтяр М.Д. запросила присутніх до спільного обговорення питання щодо підвищення рівня комунікативної культури педагогів, оцінювання рівня їх комунікабельності (за методикою В. Ряховського) та визначення шляхів розвитку при виявленні слабких сторін характеру. Власний рівень комунікабельності визначити і обгрунтувати самооцінку забажали Бубновська Л.Ф. (ЗДО №4 м. Гайсин), Нікітенко О.П. (ЗДО №7 м. Гайсин), Яценко В.О. (ЗДО с. Ярмолинці), Палій Л.В. (ЗДО с. Грузьке), Лантух К.П. (ЗДО с. Кущинці), Колісніченко О.М. (ЗДО с. Кунка).
Уміння визначати стиль педагогічного спілкування та здійснювати відповідну роботу з кадрами щодо способів й засобів комунікації, суб’єкт-суб’єктної взаємодії – одне з важливих завдань керівника дошкільного закладу. Директор (завідувач) ЗДО с. Михайлівка Скрипник В.М. розкрила характерні ознаки трьох стилів педагогічного спілкування - авторитарного, демократичного, ліберального – та основні способи спілкування таких педагогів.
Різні стилі комунікативної взаємодії формують кілька моделей поведінки педагога в спілкуванні з дітьми. Лантух К.П. (ЗДО с. Кущинці) запросила колег до спільного обговорення вищезазначеного питання, опираючись на досвід роботи та враховуючи характер середовища, тип особистості та індивідуальності.
Сім порад керівникові «Як спілкуватися з педагогами приємно і корисно» презентувала вихователь-методист ЗДО №5 м. Гайсин Швець О.Б., а директор (завідувач) ЗДО с. Степашки Шкраба Г.М. провела з учасниками семінару психологічний тренінг «Портрет без оцінки».
Підсумовуючи роботу семінару методист РМК Діхтяр М.Д. акцентувала увагу керівників закладів дошкільної освіти на проведенні якісного аналізу професійної діяльності, визначенні загального рівня комунікабельності, стилю педагогічного спілкування й моделі поведінки педагогічних працівників, а особливо на наданні необхідної методичної допомоги тим, хто її потребує.