onexoxblackplanjoker123 Відділ освіти Гайсинської міської ради — Створення умов для мовленнєвої діяльності дошкільників у дитячому садку: управлінський аспект

Створення умов для мовленнєвої діяльності дошкільників у дитячому садку: управлінський аспект

p1hfeb78pg10da1vgs1km018ms17c1i16 листопада 2023 року на базі ЗДО №7 «Берізка» м. Гайсин (директор Голотюк Л.Г., вихователь-методист Груша Н.В.) відбувся семінар директорів та вихователів-методистів закладів дошкільної освіти Гайсинської міської ради.

Епіграф до змісту роботи учасників семінару - «Мовна особистість – особистість, яка адекватно, доречно, вільно і творчо застосовує мову в різних ситуаціях буття задля реалізації власних мовленнєвих завдань» - став основним орієнтиром для ґрунтовного аналізу освітніх проблем за напрямом «Мовлення дитини». Керівник семінару Артеменко Т.І. (ЗДО №1) розпочала роботу заходу із входження у тему, створивши атмосферу співпраці, активності та зацікавленості.

Серед ключових питань визначились:

-        методичний супровід педагогічної діяльності за освітнім напрямом «Мовлення дитини», зокрема системність в організації роботи педагога (Груша Н.В., ЗДО №7), доцільність та раціональність планування (занять, інтерактивних вправ, ігор, спостережень, мовленнєтворчих завдань тощо) (Швець О.Б., ЗДО №5, Кисіль А.А., ЗДО с. Губник), культура мовлення педагога, спілкування з дітьми, колегами, батьками (Бойко Т.П., ЗДО №2);

-        організація та функціонування мовленнєвих осередків у дошкільних групах: аналіз, формулювання висновків та рекомендацій (Маковецька Г.П., ЗДО №2); презентація сучасних мовленнєвих центрів у молодшій, середній та старшій групах (Андреєва Г.Л., ЗДО №4); ситуації з практики роботи щодо контрольно-аналітичної діяльності за мовленнєвими осередками (Павленко К.Г., ЗДО №5);

-        види та форми роботи з кадрами з питань активізації мовленнєвої діяльності (Безпалько Л.В., ЗДО №4, Голотюк Л.Г., ЗДО №7);

-        консультативний напрям роботи з батьками (Склярук Л.В., ЗДО с. Лад.Хутори, Бондар О.І., ЗДО №1 м. Гайсин);

-        підгрупова, командна та індивідуальна робота з вихованцями з мовленнєвого розвитку завдяки використанню леп- та спіч-буків (Лантух А.В., ЗДО с.Кущинці).

Використавши інтерактивний підхід до роботи семінару, практичні вирішення проблемних ситуацій та питань упродовж усього заходу учасники удосконалювали управлінську компетентність завдяки багатовекторності та варіативності вибору.