onexoxblackplanjoker123 Відділ освіти Гайсинської міської ради — Мовленнєва активність дітей молодшого та середнього дошкільного віку

Мовленнєва активність дітей молодшого та середнього дошкільного віку

Рисунок1вапрекуціВідповідно до плану роботи відділу освіти на Іквартал 9 листопада 2023 року на базі ЗДО №7 «Берізка» Гайсинської міської ради (директор Л. Голотюк, вихователь-методист Н. Груша) відбулось засідання спільноти вихователів дітей молодшого та середнього дошкільного віку на тему «Мовленнєва активність дітей молодшого та середнього дошкільного віку».

Рідна мова є загальною основою навчання і виховання дітей у дошкільному закладі освіти. Оволодіння нею як засобом пізнання і способом спілкування є найбільш вагомим досягненням дошкільного дитинства. Тож мовленнєву роботу на сучасному етапі педагоги мають спрямовувати на формування мовленнєвої особистості, яка вільно і творчо застосовує засоби мови в різних ситуаціях буття та комунікації з однолітками й дорослими.

Розпочала засідання вихователь-методист ЗДО№7 «Берізка» Н. Груша, яка розкрила питання «Мовленнєва активність - одна з форм загальної активності». Педагог звернула увагу колег на умови, необхідні для забезпечення мовленнєвого самовираження дошкільнят у різних видах дитячої активності.

Педагоги ЗДО №5 «Факел» (Л. Усенко, О. Степанова, Т. Байрак, О. Решетнікова) презентували колегам добірку власних відео та відео колег свого закладу, в яких показано мовленнєву діяльність дітей молодшого та середнього дошкільного віку упродовж дня, а саме: ранкове коло, мовленнєві ігри, фізкультхвилинки, бесіди, спостереження тощо.

Досвідом роботи за коректурними таблицями, структурно-синтаксичною схемою, Колами Ейлера та моделюванням поділились вихователі ЗДО №2 «Дзвіночок» М. Штойко, Л. Міщенко, В. Пташка, А. Новаківська. Деякі прийоми для формування навичок розповідання учасники засідання випробували практично.

Емоційно, у невимушеній творчій атмосфері пройшли Методичні посиденьки. Вихователі ділились досвідом та напрацюваннями: Л. Гринчук (ЗДО №7) запропонувала ігри та вправи по схематизації літературних творів, І. Поник та Н. Груша (ЗДО №7) – інтелектуальні та мовленнєві ігри за технологією ТРВЗ та Кільцями Луллія. Багатий та змістовний дидактичний матеріал представили педагоги ЗДО №4 (О. Морозова, О. Ташлицька), «Казкову вікторину» провела вихователь Н. Ковальчук (ЗДО с.Чечелівка).

Активну участь у роботі засідання взяли вихователі-методисти дошкільних закладів міста (Т. Артеменко (ЗДО №1), Г. Маковецька (ЗДО №2), Г.Андреєва (ЗДО №4), О. Швець (ЗДО №5)) та учитель-дефектолог Інклюзивно-ресурсного центру Гайсинської міської радиЮ. Бондаренко, яка надала рекомендації щодо роботи з дітьми з особливими освітніми проблемами.

При підведенні підсумків роботи керівник засідання Л. Гринчук відмітила, що системність, емоційне насичення та активна мовленнєво –інтелектуальна діяльність протягом дня – запорука успішної активації мовлення та комунікації дошкільнят