onexoxblackplanjoker123 Відділ освіти Гайсинської міської ради — Головна

Організація харчування учнів в закладах загальної середньої освіти

     Організація харчування учнів в закладах загальної середньої освіти є однією з найважливіших складових у формуванні дитячого організму. Незбалансоване харчування та систематичне вживання продуктів, що містять синтетичні добавки, негативно впливає на стан здоров’я дитини.

     В період реформування всієї системи освіти настав час і для змін в дитячому харчуванні, основні вимоги до якого встановлені Санітарним регламентом для закладів загальної середньої освіти.

     В першу чергу зміни стосуються обмеження вживання солі, цукру та жирів.

     Так, всі продукти, в т. ч. кисломолочні, мають бути без підсолоджувачів та містити не більше 10 г цукру на 100 г готового продукту, але при цьому напої (чай, компот, узвар тощо) та пастеризовані соки повинні бути виготовлені без додавання цукру взагалі. В процесі приготування їжі слід використовувати виключно йодовану сіль, причому щоденне споживання солі при п’ятиразовому харчуванні не повинно перевищувати 4 г на день для учнів 1-4 класів та 5 г на день для учнів 5-11 класів.

    З харчових жирів можливе використання тільки рослинної олії та масла вершкового, причому рафінована рослинна олія повинна містити не більше 50 % мононенасичених жирів і менше 40 % поліненасичених, а вершкове масло з вмістом не менше ніж 72 % молочного жиру. Всі страви та продукти повинні містити не більше 10 г жиру на 100 г готового продукту.

      Лише раз на тиждень дозволяється передбачити по одній порції смажених страв з овочів та м’яса або риби.

     Пропонується суттєво збільшити споживання овочів та фруктів. Так, щоденно на сніданок, обід та вечерю необхідно включати сукупно п’ять порцій овочів та фруктів, з них не менше 3 разів на тиждень по одній порції зі свіжих овочів. Слід дотримуватись співвідношення: три порції овочів на дві порції фруктів. В приблизному меню необхідно передбачити три або більше різновидів страв з фруктів та ягід, таких як компоти, киселі, кулінарні вироби з тіста з овочами та фруктами.

     М’ясо можна використовувати тільки охолоджене. Морська риба повинна готуватись, принаймні, один раз на тиждень, а страви з м’яса – не менше 2 разів. Слід зазначити, що вживання м’ясних продуктів промислового виробництва нормативним документом не передбачено.

     Торкнулись зміни і харчових продуктів, призначених до реалізації в буфетах. Відтепер, крім виробів з кремом, морозива, харчових концентратів, газованих напоїв, грибів, заборонено реалізацію м’ясних та рибних продуктів промислового та кулінарного виробництва, рибних, м’ясних, плодоовочевих та інших консервів промислового виробництва, кави та кавових напоїв.

    Отже, бутерброди можуть бути з яйцем, сиром твердим, вершковим маслом, зеленню, свіжими або сухими прянощами, переробленими бобовими продуктами, горіхами, насінням без додавання солі і соусів, овочами та фруктами. Слід зазначити, що можливе використання кетчупу, для виробництва якого використано не менше 120 г помідорів для отримання 100 г готового продукту.

     Також, не дозволяється реалізація продуктів із вмістом частково гідрогенізованих рослинних жирів, солі понад 0,12 г натрію на 100 г готового продукту та вмістом цукру понад 10 г на 100 г готового продукту, синтетичних барвників, підсолоджувачів, підсилювачів смаку, консервантів. Серед ароматизаторів дозволено вміст ваніліну, етилваніліну та ванільного екстракту.

     Хлібобулочні вироби та борошняні кулінарні вироби з тіста мають бути виготовлені на основі житнього або цільнозернового житнього, пшеничного, змішаного або безглютенового борошна.

      Особливу увагу слід звернути на організацію харчування дітей з особливими дієтичними потребами, яке повинно здійснюватись на підставі медичної довідки, виданої сімейним лікарем чи педіатром із зазначенням рекомендацій щодо обмеження/виключення відповідних харчових продуктів, напоїв, страв та із встановленням відповідного діагнозу. Енергетична та поживна цінність харчування для таких учнів повинна відповідати статево-віковим нормам та бути забезпечена адекватною заміною тих харчових продуктів, що спричиняють алергічні реакції або непереносимість.

     Сьогодні в м. Вінниця триває розробка нових примірних меню харчування учнів закладів загальної середньої освіти, які будуть погоджені Держпродспоживслужбою тільки за умови урахування вищезазначених вимог.

unnaпачорпсmed

 

День вшанування учасників бойових дій

До Дня вшанування учасників бойових дій на території інших держав та з нагоди 32-ї річниці виведення військ колишнього СРСР з Республіки Афганістан у закладах освіти проведені тематичні виховні заходи: зустрічі із учасниками бойових дій, виховні години «Воїни-інтернаціоналісти. Обов’язок та подвиг», уроки мужності «Афганістан – край війни і крові», інформаційні хвилини «Воїни-інтернаціоналісти Гайсинщини», організовано перегляд відеосюжетів. У шкільних бібліотеках оформлено тематичні виставки художньої літератури, фотодокументів, періодичних видань    «Вогненними дорогами чужих країн», «Цей далекий гірський край – Афганістан», «Афганськими дорогами», «Молодість у полум’ї війни».

У цей день учні та вчителі згадували тих, хто не повернувся з війни, вшановували загиблих хвилиною мовчання та покладали квіти до пам’ятних знаків полеглих героїв.

unnaвіапрmed

0-02-0a-bf3bd9a15d2d197a0611c05d27c26cbe72d90883a04bcefcd2fdf7a1a79c4288 b7d70cef

ЗЗСО І-ІІІ ст. с. Карбівка

1спчра8

Ліцей №7 м. Гайсин

IMG 20210215 113849

ЗЗСО І-ІІІ ст. ім. Г.Т. Танцюри с. Зятківці

Афганіекфнарпорпстан

ЗЗСО І-ІІІ ст. №1 м. Гайсин

вавпр4

ЗЗСО І-ІІ ст. с. Гунча

Вітаємо Мендусь Тетяну Петрівну

апвпчаЗаставна

Вітаємо Мендусь Тетяну Петрівну

       Скарбничка вагомих досягнень освітян Гайсинщини поповнилась іще однією перемогою - Мендусь Тетяна Петрівна, вчитель ліцею №7 м.Гайсин здобула її у фінальному етапі змагань обласного туру Всеукраїнського конкурсу "Учитель року-2021" у номінації «Українська мова та література».

       Щиро вітаємо Тетяну Петрівну, бажаємо подальших успіхів і здобутків! Дякуємо за фахову майстерність, за відповідальне ставлення до виховання і навчання учнів, за активну громадянську позицію.
    
Нехай учительська праця приносить відчуття задоволення від реалізації поставлених цілей, а любов та повага учнів надихають на створення нових ідей. Нехай кожен день приносить Вам радість і задоволення від зробленого, а ваші  щирість і талант знаходять відгук у серцях вихованців.

 

Автопортрет Т.П. Мендусь

йцувамвсі

«Я – педагог і особистість. Вважаю, що завдання сучасної школи ― компетентний випускник, у якого сформовані важливі життєві навички: вміння швидко діяти в нестандартних ситуаціях, працювати в сучасних інформаційних системах, комунікативність, здатність до самоосвіти та саморозвитку. Технології інформаційного суспільства та STEAM-освіта мають високу ефективність,  забезпечують сприятливе середовище для розвитку сучасних школярів, зближують навчання із життям, в учнів з’являється здатність до креативного, критичного  мислення та гнучкості у прийнятті рішень, а відповідно відбувається розвиток ключових компетентностей.

Результативність своєї роботи бачу в позитивній динаміці навчальних досягнень учнів, підвищенні інтересу до вивчення української мови та літератури, умінні застосувати свої знання на практиці …»

вцаупиа2

уЦКФАВПІА3

ScreensЦФВИhot 5

аятчиОстання

Зіркова мрія- 2021

Уже вкотре творчу, талановиту молодь обєднав   традиційний конкурс читців та солістів-вокалістів «Зіркова мрія-2021». Цьогоріч захід проводився в онлайн режимі. До розгляду журі були подані відеозаписи виступів 37 читців та 27 вокалістів.

За рішенням журі у номінації «Вокал» переможцями стали:

Мельник Діана – Гайсинський міський Будинок школярів та молоді

Булай Анастасія – Гайсинський міський Будинок школярів та молоді

Смуток Аліна – Гайсинський міський Будинок школярів та молоді

Борова Катерина – ліцей № 7 м. Гайсин

Кривенька Дана – ЗЗСО І-ІІІ ст. № 1 м. Гайсин

Полянська Вікторія – ЗЗСО І-ІІІ ст. № 1 м. Гайсин

Бордя Дарія – ЗЗСО І-ІІІ ст. с. Кисляк

Тарковська Софія – ліцей № 7 м. Гайсин

Добрянський Ярослав – ЗЗСО І-ІІІ ст. с. Кіблич

Бончук Дмитро – ЗЗСО І-ІІІ ст. № 6 м. Гайсин

Проскуріна Вероніка – ЗЗСО І-ІІІ ст. № 4 м. Гайсин

Колосовська Даря – ЗЗСО І-ІІІ ст. № 4 м. Гайсин

Семенишина Тетяна – ЗЗСО І-ІІІ ст. ім. Г.Т. Танцюри с. Зятківці

Кондратюк Маргарита – ЗЗСО І-ІІ ст. с. Мелешків

У номінації «Художнє читання» переможцями стали:

Аль Масрар Жанна – Гайсинський міський Будинок школярів та молоді

Єльцова Валерія – ЗЗСО І-ІІІ ст. № 6 м. Гайсин

Олексієнко Максим – ЗЗСО І-ІІІ ст. № 6 м. Гайсин

Цвігун Дар’я – ЗЗСО І-ІІІ ст. № 5 м. Гайсин

Зарубенко Ульяна – ЗЗСО І-ІІІ ст. № 5 м. Гайсин

Осадчук Віолетта – ЗЗСО І-ІІІ ст. с. Чечелівка

Сухіна Ангеліна – ЗЗСО І-ІІІ ст. с. Кисляк

Зазноба Роман – ЗЗСО І-ІІІ ст. № 2 м. Гайсин

Паламарчук Макар – ЗЗСО І-ІІІ ст. № 2 м. Гайсин

Добрянський Ярослав ЗЗСО І-ІІІ ст. с. Кіблич

Ямкова Марія – ЗЗСО І-ІІІ ст. с. Кіблич

Швець Тетяна – ЗЗСО І-ІІІ ст. с. Карбівка

Чорна Дарія – ЗЗСО І-ІІІ ст. с. Карбівка

Петух Артем – ЗЗСО І-ІІІ ст. с. Бубнівка

Вітаємо переможців конкурсу та щиро дякуємо всім учасникам, наставникам за високий рівень підготовки, виконавську майстерність, сценічну культуру, вокальні та акторські дані.

maxresdefault

P10203-112145

P10203-112202

 

 

Вітаємо Дем’янюк Ганну Володимирівну

заставна

Вітаємо Дем’янюк Ганну Володимирівну,

вчителя ліцею 7 м.Гайсин з перемогою у фінальному етапі обласного туру Всеукраїнського конкурсу "Учитель року-2021" у номінації «Математика».

Праця справжнього вчителя – це творчість переплетена з любов’ю, це творення людини, це промінь сонця для дитячих душ. Світіть , випромінюйте тепло, нехай Ваша праця буде легкою і радісною, сповненою творчістю та натхненням до нових звершень.

Завдяки наполегливій праці, творчій насназі, учительському таланту та великій любові до дітей Ви здобули чесну перемогу в обласному етапі змагань, попереду - фінал Всеукраїнського етапу конкурсу.

Щиро Бажаємо Вам нових перемог! Сподіваємося, що конкурс розкриє перед Вами нові обрії, можливості щодо пізнання себе та світу!

Автопортрет Г.В. Дем’янюк

Демянфото

     «Я – педагог і особистість. Переконана в тому, що інтелектуальним осередком будь-якого народу є особистості - творчі, яскраві, мислячі. Завдання вчителя - вміти виявляти таких дітей, допомагати їм знайти себе, правильно оцінити, підтримувати їхній розвиток.

    Поділяю думку видатного математика А. Колмогорова, який зазначав, що не з кожного учня вийде вчений, але необхідно працювати так, щоб кожному була знайома радість відкриття нового, радість творчого усвідомлення життя.

    Самостійність, активність, ініціатива – ось що сприяє розвитку творчих та інтелектуальних здібностей. Саме тому моя діяльність, як учителя, на уроці і в позаурочний час спрямована на те, щоб навчити учнів визначати, розуміти, а потім самостійно ставити перед собою завдання, вчити використовувати раціональні методи роботи, які сприяють успішному оволодінню матеріалом,формувати навчальні мотиви, пізнавальний інтерес до процесу навчання…»

040219

139978868 444022943436419 7023041617914521294 n

140188666 147118233757747 3724763680588329235 n

140218966 5017827241624107 5196876058771381842 n

Останній