Увага сучасного суспільства до дітей з особливими потребами в останні роки серйозно активізувалась. Перебування серед своїх однолітків позитивно впливає на таких дітей: вони швидше розвиваються, краще сприймають інформацію й взагалі демонструють більш вражаючі результати, ніж навчаючись в школах-інтернатах чи на індивідуальному навчанні. Інклюзивних класів у освітніх установах Гайсинського району ще немає. Не зовсім готові вчителі до запровадження інклюзивної освіти, не готові батьки звичайних дітей до того, що особливі діти прийдуть до них в клас. Зрозуміло, що для того, щоб інклюзію в наших школах прийняли, потрібно більш активно працювати з суспільством, а в закладах має бути гідна методична база.

      Одним із перших в області таку роботу розпочав Бершадський район. Сьогодні у них уже 17 дітей навчаються в 12 інклюзивних класах закладів загальної середньої освіти. При районній лікарні створено центр для роботи з дітьми з особливими потребами.

За ініціативи народного депутата України Миколи Кучера, за підтримки голови Гайсинської районної державної адміністрації Владислава Уткіна робоча група на чолі з начальником управління освіти, фізичної культури та спорту Валентиною Шрамко побувала у Бершадському районі з метою вивчення досвіту роботи колег.

     Бершадці щиро ділилися своїми напрацюваннями. Головний лікар Бершадської ОЛІЛ Брикуля Лілія Іванівна розказала про роботу створеного кабінету відновлювального лікування та психічної корекції для діток з особливими потребами (районна лікарня відділення ЛФК). Тут з дітьми працюють лікар-педіатр, лікар-реабілітолог, дитячі психіатр та неврогол, масажист. Поруч у дворі можна було побачити і інклюзивний майданчик для дітей із особливими потребами, який придбаний за результатами участі у конкурсі проектів, оголошеного компанією «Монсанто Україна» в рамках програми «Україна – житниця майбутнього».

     Начальник відділу освіти, фізичної культури та спорту Бершадської райдержадміністрації Тартачна Оксана Михайлівна показала нормативні документи, що регламентують роботу інклюзивних класів у районі та продемонструвала їх практичну роботу на базі Баланівської загальноосвітньої школи, де відкрито корекційно-розвиткову кімнату в рамках інклюзивної освіти (інклюзія - право здобувати освіту в умовах загальноосвітнього навчального закладу, що передбачає спільне перебування дітей із різними порушеннями розвитку з їхніми здоровими однолітками).

      Досвід колег Бершадщини є практичним, корисним для організації інклюзивного навчання. У ході візиту керівники освітянських галузей районів домовились про співпрацю та проведення виїзних семінарів по обміну досвідом роботи для керівників освітніх закладів обох районів.

IMG-fc9c47fd3e480e0d9f34cdf2c1040abb-V

IMG-4d969ab15580025311041f929ef94144-V

IMG-a1fcaf8301c1724b6fcd1a6cfaf6a512-V

IMG-d746d8e7b0aa87ecc07f3f73e6be6845-V

IMG-da540248b99af6062d4891cf221e752c-V

IMG-0759dad599f3816c2736562a0bfd4c6a-V

IMG-b8fdef88a82e9822e0e375cea7d5715a-V

IMG-6b24f77fba2d29cc1d3df5bd7840b212-V

IMG-36a72bf34843680a8d37a78f13de13b6-V

IMG-fc1ef40f38b747ae6dedbedce324e5f7-V

IMG-2ce99de18e48b5b7daeabab9342d9c3a-V

IMG-3bb7fc82f7d02948dbaef53426998eff-V

IMG-740ab902a1b35d09c2a00de3b381c92c-V

IMG-49967c05a97bb1546514fffb37b52d6a-V

IMG-aa05fab15d27e1e639e58349e20b2a6b-V

IMG-ebc2b2d1088e54bfc208d3c44448fe19-V

IMG-fe1f3817f13e54f56ef4aaf14d540dce-V

IMG-b7bbe83a44179f4be1b250efaa80fdf9-V